Mijn eerste werkdag - Reisverslag uit La Houssaye-en-Brie, Frankrijk van Wendelijn - WaarBenJij.nu Mijn eerste werkdag - Reisverslag uit La Houssaye-en-Brie, Frankrijk van Wendelijn - WaarBenJij.nu

Mijn eerste werkdag

Blijf op de hoogte en volg Wendelijn

18 April 2017 | Frankrijk, La Houssaye-en-Brie

Zo, mijn eerste ochtend als 'fille au pair' zit erop.

De dag begon om 7 uur. Ik hoorde vader en moeder wegrijden en zou om 7.15 de kids wakker maken, ontbijten en naar school brengen. Toen ik binnenkwam waren ze al wakker en zaten in hun pyjama te gamen op de playstation. Ik vond het allemaal prima natuurlijk (want, chillste au pair ever) en probeerde voorzichtig te suggereren dat ze zich wel een keer moesten klaarmaken voor school. Iets met: "Peut-etre c'est un bon idee que de... changer de vetements..?" Ja, dat gaat al wel lekker met die taal! Kilian (7) was zijn onderbroek kwijt, dus weer een woord geleerd. Une culotte. Toen zijn sokken. Les chausettes. Goed. 8.15 naar school. Blijkbaar draagt de au pair de rugzakken van allebei de kinderen. Of ik word nu al getest. Maar hey, chillste au pair, dus pas de problème! Je prends votre sacs. De ketting van zowel de fiets van Emma (10) als die van Kilian ligt eraf. Dan maar op de step, helmpjes op en gaan! Kilian struikelt over zijn step en is boos want wil op de step van Emma. Emma wil niet ruilen, want heeft zogenaamd de grote step nodig en kan echt niet op de kleine. Kilian moet huilen want hij gaat langzaam en heeft de rotstep. Ik bemoedig hem met al mijn bemoedigende vocabulaire: "Tu vas bien! Ca va très bien!"
Bij school aangekomen moeten we de achteringang zoeken, want de school is al begonnen en de deur zit al dicht. Emma is boos dat we te laat zijn en begint ook te jammeren en te huilen. Kilian draagt zijn step over het grind en stoot met zijn step tegen zijn scheenbeen. Nog meer gejammer, nog meer tranen. Om 8.40 zijn we dan eindelijk bij school. Ik riep nog 'Pas crier!' (wat niet schreeuwen! betekent) maar bedoelde niet huilen! Hm.. denk dat ze me wel begrepen. Schreeuwen is sowieso ook een slecht idee als je te laat de school inkomt, dus mijn advies was hoe dan ook nuttig.

Mooi, 10 minuutjes te laat, maar twee huilende kids veilig afgeleverd op school. Ik kijk er nu al naar uit ze om half 5 weer op te halen. :)

Inmiddels heeft de coolste au pair beide kettingen er weer omgelegd zodat we morgen tenminste geen stepdrama hebben.

  • 22 April 2017 - 00:16

    Wendy Day:

    Oh wendelijn Ik heb zo moeten lachen om hoe je je eerste dag hebt beschreven, Ik zie het zo voor me. Keep it coming!! Liefs wendy xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, La Houssaye-en-Brie

Aventures en France

Lekker in Frankrijk Frans leren.

Recente Reisverslagen:

02 Juni 2017

Update!

05 Mei 2017

Het valt niet altijd mee..

24 April 2017

1 Week verder

18 April 2017

Mijn eerste werkdag

14 April 2017

Bonjour!
Wendelijn

Bonjour! Je suis en France!

Actief sinds 14 April 2017
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 4407

Voorgaande reizen:

14 April 2017 - 30 Juni 2017

Aventures en France

Landen bezocht: