1 Week verder - Reisverslag uit La Houssaye-en-Brie, Frankrijk van Wendelijn - WaarBenJij.nu 1 Week verder - Reisverslag uit La Houssaye-en-Brie, Frankrijk van Wendelijn - WaarBenJij.nu

1 Week verder

Blijf op de hoogte en volg Wendelijn

24 April 2017 | Frankrijk, La Houssaye-en-Brie

Weer een week verder en weer zoveel meegemaakt.

Tussen de uren dat ik werk bezoek ik af en toe Parijs. Dat zijn zalige uitjes. Lekker om zo 'werk' steeds af te wisselen met een vakantiegevoel. Ik vind het heerlijk om uren door de stad te banjeren en te verdwalen. Er is zoveel te doen en te ontdekken! Ik heb een lijst gemaakt met alle musea die ik wil bezoeken hier (waarvan Museum d'Orsay al is afgestreept). Zodra ik de kinderen naar school heb gebracht om 8.30 ben ik vrij. Soms pak ik om 9.06 de trein naar Parijs en hang ik even lekker een paar uur de toerist uit, soms neem ik stiekem een bad in het grote huis en wissel ik sollicitatiebrieven schrijven af met netflixen. Prima combi. Ook in het weekend ga ik soms naar Parijs, zeker op zaterdagavond en zondag zijn er meetings met toeristen/locals en expats. Heb inmiddels wel veel mensen ontmoet, maar nog geen vrienden gemaakt. Maar ik vind dat nu nog niet zo erg.

De Franse cultuur is soms nog wel een beetje wennen. Zelfs kinderen begroeten mij met 2 kusjes. Dat verwacht ik niet altijd en soms is dat een beetje sneu en awekward als ze verlegen naar me kijken en zich beraden over hoe ze ooit helemaal daarboven bij mijn wang kunnen komen. Maar vreemde kinderen kussen vind ik toch ook een beetje gek. Een ander cultuurverschilletje waar ik nog meer moeite mee heb is etenstijd. We eten vaak pas om 20.30. En dat vind ik (te) laat. Zeker omdat we rond 12.00 uur al lunchen. Voor mij een raadsel hoe iedereen die 8,5 uur overbrugt dus ik eet nu rond 5/6 uur een paar broodjes choco pasta. Eetgewoontes zijn sowieso een beetje vreemd. Toen ik woensdag de hele dag alleen thuis was met Kilian vroeg hij me om 11 uur 's ochtends rijst met boter te maken. Rijst? Met boter? Prima joh, ben ik au pair voor. Ik vond het zelf geen daverend succes als tussendoortje, maar Kilian was tevreden en daar gaat het natuurlijk allemaal om.

Volgend weekend ga ik met the family naar Center Parcs. Ben benieuwd!

Zodra mijn nieuwe mobiel binnen komt met de post zal ik foto's maken en hierop zetten.. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, La Houssaye-en-Brie

Aventures en France

Lekker in Frankrijk Frans leren.

Recente Reisverslagen:

02 Juni 2017

Update!

05 Mei 2017

Het valt niet altijd mee..

24 April 2017

1 Week verder

18 April 2017

Mijn eerste werkdag

14 April 2017

Bonjour!
Wendelijn

Bonjour! Je suis en France!

Actief sinds 14 April 2017
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 4406

Voorgaande reizen:

14 April 2017 - 30 Juni 2017

Aventures en France

Landen bezocht: